چکیده :
ترجمه ماشینی :
توماس هابز، بزرگترین فیلسوف سیاسی انگلیسی، استدلال میکرد که انسانها برای نجات جان خود از «انزوا، فقیر، زشت، وحشی، و کوتاهقد» به حکومت نیاز دارند.
آنها با بستن قراردادی با یکدیگر برای حمایت از حاکمیتی که حق حکومت خود را به او می دهند، دولت تشکیل می دهند.
به عبارت دیگر، حکومت مصنوعی است و برای انسان طبیعی نیست.
استدلال های هابز مهیب است، اما اغلب غیر قابل قبول است.
برای مثال، تعداد کمی از مردم ادعای هابز مبنی بر نامحدود بودن اختیارات دولتشان را باور می کنند.
برای جلوگیری از استبداد، دولت باید به نوعی محدود شود، مانند سیستم کنترل و تعادل.
تشخیص اینکه هابز دقیقاً کجا اشتباه کرده دشوار است، اما حقیقت را در مورد دولت نیز روشن می کند.
فلسفه سیاسی هابز: تفسیر و تفسیرها با بررسی آنچه هابز علم سیاست میدانست، یعنی مجموعهای از حقایق بیزمان مبتنی بر تعاریف، مواضع هابز را روشن میکند.
a.p.
martinich با بررسی نظرات هابز در مورد قوانین طبیعت، مجوز و نمایندگی، حاکمیت از طریق اکتساب و دیگران، این علم سیاست را توضیح می دهد.
او استدلال میکند که علاوه بر علم بیزمان، هابز دو پروژه زمانبندی داشت.
اولین مورد از بین بردن تضاد ظاهری بین علم جدید کوپرنیک و گالیله و آموزه سنتی مسیحی با تمایز علم از دین و درک مسیحیت به عنوان اساساً اعتقاد به معنای تحت اللفظی کتاب مقدس بود.
دوم این بود که با توسل به آموزه های کتاب مقدس مانند "بندگان، از اربابان خود اطاعت کنید" و "تمام اختیارات از جانب خدا می آید" نشان دهد که مسیحیت از نظر سیاسی بی ثبات کننده نیست.
مارتینیچ در بررسی دیدگاههای هابز درباره فلسفه سیاسی، مروری جامع بر زمینه تاریخی هابز ارائه میکند و استدلالهای خود را در گفتگو با سایر تفاسیر فلسفه هابز قرار میدهد و از آثار محققانی مانند جفری کالینز، ادوین کرلی، جان دی و کوئنتین اسکینر استفاده میکند.
.
این تفسیر جدید از آثار هابز برای فیلسوفان علاقه مند به تاریخ فلسفه و همچنین علاقه مندان به فلسفه سیاسی، الهیات و فلسفه اخلاق مورد توجه خواهد بود.
thomas hobbes, the greatest english political philosopher, argued that human beings needed government in order to save their lives from being "solitary, poor, nasty, brutish, and short." they form governments by making a contract with each other to support a sovereign, to whom they give their right of governing themselves.
in other words, government is artificial and not natural to human beings.
hobbes's arguments are formidable, but often unacceptable.
for example, few people believe hobbes's claim that the authority of their government is unlimited.
government needs to be limited in some way, such as a system of check and balances, to prevent tyranny.
identifying exactly where hobbes went wrong is difficult, but also illuminates the truth about government.
hobbes's political philosophy: interpretation and interpretations aims to clarify hobbes's positions by examining what hobbes considered a science of politics, a set of timeless truths grounded in definitions.
a.p.
martinich explains this science of politics, examining hobbes's views on the laws of nature, authorization and representation, sovereignty by acquisition, and others.
he argues that in addition to the timeless science, hobbes had two timebound projects.
the first was to eliminate the apparent conflict between the new science of copernicus and galileo and traditional christian doctrine by distinguishing science from religion and understanding christianity as essentially belief in the literal meaning of the bible.
the second was to show that christianity is not politically destabilizing by appealing to biblical teachings such as "servants, obey your masters," and "all authority comes from god."
in examining hobbes's views on political philosophy, martinich gives a comprehensive overview of hobbes's historical context and puts his arguments in dialogue with other interpretations of hobbes's philosophy, drawing on the work of scholars such as jeffrey collins, edwin curley, john deigh, and quentin skinner.
this new interpretation of hobbes's work will be of interest to philosophers interested in the history of philosophy as well as those interested in political philosophy, theology, and moral philosophy.
منبع اصلی :
https://libgen.rs/book/index.php?md5=C238F6B6ADDB1D84258FC49DA48FF101
شابک (isbn):
9780197531716
توضیحات فیزیکی اثر :
305 صفحه .
فهرست مندرجات:
Table of contents :
cover
Half title
Hobbes’s Political Philosophy
Copyright
Dedication
Contents
Preface
Acknowledgments
Introduction
1. Hobbes’s Political-Philosophical Project: Science and Subversion
2. Interpretation and Hobbes’s Political Philosophy
3. On the Proper Interpretation of Hobbes’s Philosophy
4. The Interpretation of Covenants in Leviathan
5. Four Senses of “Meaning” in the History of Ideas: Quentin Skinner’s Theory of Historical Interpretation
6. Law and Self-Preservation in Leviathan: On Misunderstanding Hobbes’s Philosophy, 1650–1700
7. The Laws of Nature Are the Laws of God in Leviathan
8. Leo Strauss’s Olympian Interpretation: Right, Self-Preservation, and Law in The Political Philosophy of Thomas Hobbes
9. Hobbes on Sovereignty by Acquisition in Leviathan
10. Natural Sovereignty and Omnipotence in Hobbes’s Leviathan
11. The Author of Sin and Demoniacs: Two Calvinist Issues in Thomas Hobbes and Some Contemporaries
12. Hobbes’s Erastianism and Interpretation
13. Sovereign-Making and Biblical Covenants in On the Citizen
Bibliography
Original Publication Information and Permissions in Chronological Order of Publication
Index